Vekto
Contact met één van onze technische specialisten 036-7505372 verkoop@vekto.nl

Assortiment

Populaire merken
SchneiderSEPFamatelTraycoWagoPipelifeCitelEupenGaciaZinvolt

Betaalmethodes

online betalen
betalen balie

Bankoverschrijving

Voor particulieren:

Bij Vekto betaal je online of in de winkel.

Online
Online betaal je met:

  • iDEAL: Met iDEAL kan je vertrouwd, veilig en gemakkelijk jouw online aankopen afrekenen. Met iDEAL betaal je via internet bankieren van jouw eigen bank. Om gebruik te maken van iDEAL hoef je je niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken.
  • Creditcard (Visa of Mastercard): Betaal met jouw VISA/Mastercard creditcard via een secure Internet connectie (SSL): Controleer eerst goed of alle getoonde gegevens juist zijn. Vul dan het kaartnummer en de vervaldatum van jouw creditcard in. 
    Nadat je op VERSTUREN hebt geklikt wordt de betaling verwerkt. Het resultaat wordt op het scherm getoond. Indien de betaling door de Creditcard maatschappij wordt goedgekeurd, wordt jouw bestelling direct verwerkt.
  • Paypal: PayPal is een online betaalservice waarmee je bij online winkels kunt betalen. Je kan betalen vanaf jouw bank of giro, creditcard, of via het saldo van jouw PayPalrekening.
  • Bancontact: Je betaalt veilig in jouw vertrouwde internet betaalomgeving. De betaling gebeurt onmiddellijk. Betalen kan met elke bankkaart met het logo van Bancontact.
  • Bank overboeking: Als je jouw bestelling gaat afrekenen kan je ook kiezen voor de optie bank overschrijving, Je kan dan het totaalbedrag over schrijven op onze bankrekening. NL05 ABNA 0467 3131 99 t.n.v. Vekto B.V. te Almere. Vergeet niet jouw ordernummer of Batch nummer in de omschrijving mee te nemen. Zodra we jouw betaling hebben ontvangen gaan wij jouw order verwerken.

In de winkel
In de winkel betaal je met:

  • PIN pas: Bij ons betaal je altijd eenvoudig met je PIN-pas.
  • Contant geld: Je kunt bij ons ook altijd contant betalen. 
  • Creditcard (Visa of Mastercard): Je kunt bij ons altijd veilig met je creditcard betalen.

Nee, je kunt niet betalen met Klarna, Riverty of een andere aanbieder van “achteraf betalen”. Je kunt jouw betaling wel uitstellen door met je creditcard te betalen. De afschrijving gebeurt namelijk op een later moment.

Nee, je kunt bij Vekto niet betalen in termijnen.

Ja, in onze winkel op de Wormerweg 2 kun je contant betalen. Reserveer een product online en kies voor ‘betalen in de winkel’ of kom langs om je bestelling te plaatsen.

Voor zakelijke klanten:

Online kun je betalen met iDEAL, creditcard (Visa of MasterCard), PayPal, Bancontact of een handmatige overboeking. Als zakelijke klant kun je ook op rekening betalen: je hebt dan 30 dagen na factuurdatum om te betalen. Hiervoor moet je wel minimaal 1 jaar ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel. Neem contact op met Vekto Zakelijk om een kredietaanvraag te doen.

Als zakelijke klant kun je bij ons bestellingen op rekening plaatsen en achteraf betalen. Je kunt hiervoor een verzoek indienen met je KvK-nummer. Wij voeren daarna een check uit en beslissen of je op rekening kunt kopen en wat het krediet gaat worden. Neem contact op met Vekto Zakelijk om een kredietaanvraag te doen. Een kredietaanvraag duurt maximaal 1 werkdag.

Ook startende ondernemers die minder dan 1 jaar ingeschreven staan bij de KvK, kunnen na beoordeling soms op rekeningklant gezet worden. Wij voeren daarna een check uit en beslissen of je op rekening kunt kopen en wat het krediet gaat worden.

Ja, dat kan. Om op rekening te bestellen moet je wel minstens 1 jaar ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel. Neem contact op met Vekto Zakelijk voor een kredietaanvraag. Deze aanvraag duurt ongeveer 1 werkdag. Zodra je kredietaanvraag is goedgekeurd, kun je op de betaalwijze-pagina kiezen voor de optie ‘betalen op rekening’. Zo bestel je ook gemakkelijk in het weekend en tijdens de avonduren.

Voor vragen over dit onderwerp kun je altijd terecht bij onze administratie.

Betaling mislukt of geweigerd

Vanwege de gevoeligheid voor fraude gaan alle creditcardbetalingen bij ons door een betalingscontrole. Dit gebeurt op basis van een groot aantal criteria en is een automatisch proces. Bij je bank kun je informeren naar de reden van afwijzing; wij hebben hier geen zicht op.

Je bestelling is automatisch geannuleerd en de reservering vervalt binnen 5 werkdagen. Wil je je bestelling toch ontvangen? Plaats hem dan opnieuw en kies een andere betaalmethode.

We controleren creditcardbetalingen altijd vanwege fraudegevoeligheid. We vinden het belangrijk om onze klanten tegen fraudeurs te beschermen.

Neem contact op met onze administratie. Je krijgt het teveel betaalde bedrag natuurlijk zo snel mogelijk terug.

Soms belandt de mail in jouw spambox. Zit hij daar niet in? Dan is de mail vertraagd óf jouw betaling is mislukt. Controleer of er geld van jouw rekening is afgeschreven of dat er een gereserveerd bedrag op jouw creditcard staat.

  • Is er geld van jouw rekening af? Door drukte kan het soms zo zijn dat de bevestiging later wordt verzonden. We willen je vragen 1 uur te wachten. Heb je hierna nog geen bevestiging ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
  • Is er geen geld afgeschreven? Dan is jouw bestelling mislukt en kan je hem opnieuw plaatsen. Je hoeft niet bang te zijn dat je uiteindelijk 2 bestellingen ontvangt. Bestellingen zonder succesvolle betalingen versturen we niet.

Voor vragen over dit onderwerp kun je altijd terecht bij onze administratie.

Terugbetalingen

Binnen 5 werkdagen nadat we jouw annulering of retour hebben verwerkt. Soms krijgt je je geld in meerdere delen terug. Dit kan komen door:

  • Je hebt meerdere producten teruggestuurd. Soms wordt het ene product eerder verwerkt dan het andere. Hierdoor krijg je het bedrag in meerdere delen terug.

We betalen je terug via de betaalmethode waarmee je betaald hebt.

Soms is het druk bij onze administratie, waardoor het wat langer kan duren. Heb je het bedrag na 7 werkdagen nog niet ontvangen? Neem dan contact op met onze administratie.

Voor vragen over dit onderwerp kun je altijd terecht bij onze administratie.

Wanneer moet je een toeslag betalen?

Soms moet je in een webwinkel extra betalen als je voor een bepaald betaalmiddel kiest. Dit mag niet voor elk betaalmiddel.

Bedrijven mogen sinds de invoering van PSD2 geen toeslagen meer rekenen als je betaalt met:

  • Betaalpas
  • Creditcard (van Visa en Mastercard)
  • Overboeking
  • Automatische incasso

Webwinkels mogen alleen een toeslag rekenen als deze kosten onbetekenend zijn.

Voor andere betaalmiddelen mag dat wel, bijvoorbeeld voor:

  • Paypal
  • iDeal

Sinds juni 2014 mag een webwinkel wel alleen de werkelijke kosten doorberekenen aan klanten.

Betaalt een bedrijf bijvoorbeeld zelf €0,50 per betaling met iDeal, dan mag het bedrijf maximaal €0,50 voor een iDeal-betaling rekenen. Die kosten wisselen per betaalmethode. Je kunt bijna onmogelijk weten wat deze ‘werkelijke kosten’ zijn.

Voor vragen over dit onderwerp kun je altijd terecht bij onze administratie.

Heb je andere vragen? Wij staan voor je klaar!

Bij Vekto vindt je de expertise en het technische advies dat je nodig hebt. Ons team van vakmensen staat met toewijding voor jou klaar.

Heb je vragen of hulp nodig? Bel dan gerust een van onze specialisten.