Verzendmethodes & Afhalen

Op onze website, telefonisch of per mail kun je een bestelling plaatsen. Op de website kun je het gewenste artikel toevoegen aan je winkelwagen. Rechtsboven kun je de winkelwagen selecteren en vervolgens op "Ga door naar afrekenen" klikken.
Op de bestelpagina zijn de stappen verdeeld in drieën.
- Stap 1: vul je e-mailadres in.
- Stap 2: vul je verzendgegevens in en selecteer een verzendmethode.
- Stap 3: selecteer de gewenste betaalwijze.
Telefonisch of per mail ontvang je van ons een offerte met een betaallink of bankgegevens. We zetten de offerte om zodra de betaling is voldaan. Voor rekeningklanten of bestellingen onder rembours geldt dat we de zending versturen zodra we de order hebben ontvangen.
We leveren graag bij je thuis. Bezorging op een ander adres is natuurlijk ook mogelijk. Geef het afwijkende adres eenvoudig op tijdens het bestelproces.
Aflevering bij een PostNL-afhaalpunt naar keuze. Handig bijvoorbeeld wanneer je niet thuis bent en je pakket wilt afhalen op een geschikt moment. Je ontvangt een e-mail zodra je bestelling is afgeleverd op het door jou gekozen Pakje Gemak-adres. Je pakket blijft hier 14 dagen beschikbaar, zodat je zelf kunt bepalen wanneer je het ophaalt. Voor sommige grote en zware pakketten gelden afwijkende levervoorwaarden. Grote zware pakketten of pakketten langer dan 1,75 meter versturen wij met TransMission.
Voor zendingen tot een waarde van € 150 inclusief BTW berekenen wij € 7.50 verzendkosten (incl. BTW). Zendingen boven de € 150 inclusief BTW versturen wij Franco binnen Nederland. Voor een compleet overzicht hebben wij onderaan deze pagina een overzicht gemaakt naar alle landen binnen Europa.
Voor zendingen langer dan 1,5 meter, zwaarder dan 32 kg en onder de € 250,- euro berekenen wij € 20,- exclusief BTW verzendkosten binnen Nederland. Voor België berekenen wij € 30,- exclusief BTW verzendkosten.
PostNL bezorgt je bestelling. Zodra de bestelling onderweg is, ontvang je van ons een verzendbevestiging met een Track&Trace-nummer. Met deze link kun je de status van je bestelling volgen. Wordt je bestelling in meerdere pakketten verzonden, dan ontvang je meerdere Track&Trace-nummers in de verzendbevestiging.
Grote zware pakketten of pakketten langer dan 1,75 meter versturen wij met TransMission.
Ja wij leveren ook in het buitenland. Voor een compleet overzicht hebben wij onderaan deze pagina een overzicht gemaakt naar alle landen binnen Europa. Leveringen in het buitenland worden verzorgt door PostNL.
Neem dan even contact met ons op, wij helpen je graag verder!
Het is mogelijk dat je bestelling in meerdere pakketten is verpakt. Als dit het geval is, heb je voor elk afzonderlijk pakket een Track&Trace-nummer ontvangen, zodat je elk pakket apart kunt volgen.
Neem dan even contact met ons op, we helpen je graag verder.
Ja, grote en zware pakketten versturen wij met TransMission. Ook voor TransMission-zendingen ontvang je een Track&Trace-nummer. Soms zijn hier extra kosten aan verbonden. TransMission is gespecialiseerd in 24-uursdistributie van pakketten in Nederland en België. Voor de Waddeneilanden, Zeeuws-Vlaanderen en Luxemburg bezorgen zij binnen 48 uur.
TransMission biedt ook de mogelijkheid om je zending voor of na een bepaalde tijd te laten afleveren. Tijdslots of levering op zaterdag zijn ook mogelijk.
De levertijd staat bij elk artikel in onze webshop vermeld. In het algemeen kun je uitgaan van een levertijd van 1 werkdag, tenzij er bij het artikel een andere leverdatum staat vermeld. Wij proberen je bestelling in één keer te laten bezorgen.
Lukt dit niet, dan nemen wij contact met je op. Als je bestelling in meerdere pakketten wordt verpakt, ontvang je van ons voor elk afzonderlijk pakket een aparte verzendbevestiging.
Het is dus mogelijk dat je voor één bestelling meerdere verzendbevestigingen ontvangt. Pas na de laatste zending ontvang je je factuur.
PostNL: Stel je standaard bezorgvoorkeur in. Kies voor thuisbezorgen, een PostNL-punt of een pakketautomaat in de buurt via de PostNL-app. Voor meer info zie hier.
PostNL pakketten klantenservice: 058-2333381.
TransMission: Door bijzondere omstandigheden, zoals een winkelsluiting, bedrijfssluiting, afwezigheid van de bewoners of een verkeerd adres kan de zending niet worden afgeleverd. We laten een kaart in de brievenbus van de ontvanger achter met daarop het verzoek om binnen 5 dagen een nieuwe afleverafspraak te maken. Wij bieden de zending gratis opnieuw aan. Geen reactie? Dan sturen wij de zending gratis retour.
FRANCO = Gratis opsturen.
Voorbeeld: Zendingen binnen Nederland worden gratis opgestuurd vanaf € 150,- euro inclusief 21% BTW.
Een handtekening voor ontvangst is verplicht.
Jazeker. Je kunt je bestelling ook afhalen bij onze vestiging in Almere, het adres is Wormerweg 2, 1311 XB Almere.
Als je niet hebt gekozen voor onze online betaalmogelijkheden, kun je het bedrag ook bij onze balie betalen. Je kunt hier zowel pinnen als contant betalen.
Bij onze vestiging is er ruime parkeergelegenheid en de locatie is makkelijk bereikbaar.
Voor zendingen langer dan 1,5 meter, zwaarder dan 32 kg en onder de € 250,- euro berekenen wij € 20,- exclusief btw verzendkosten.
Voor België berekenen wij € 30,- exclusief BTW verzendkosten.
Land | FRANCO excl BTW | FRANCO incl BTW | Kosten onder FRANCO excl BTW | Kosten onder FRANCO incl BTW |
Nederland | € 123.97 | € 150 | € 6.20 | € 7.50 |
Belgie | € 123.97 | € 150 | € 6.20 | € 7.50 |
Het stukgoedtarief geldt voor zendingen van meerdere colli naar één afleveradres. Het maximum gewicht per collo is 30 kg. Daarboven moet een pallet worden gebruikt, waarvoor het pallettarief geldt.
Het maximum aantal colli per zending is 15 stuks. Wil je een groter aantal naar één adres verzenden, dan kan je deze op een pallet aanbieden. Colli langer dan 200 cm worden als lengtegoed bevracht.
Colli met ten minste één zijde met een lengte tussen 200 en 600 cm worden als lengtegoederen beschouwd. Voorbeelden zijn bundels, buizen, kokers en ladders.
Vanwege de beduidend hogere verwerkingstijd zijn wij genoodzaakt voor deze stukgoederen tweemaal het geldende standaardtarief in rekening te brengen.
Tot palletzendingen behoren alle gestapelde goederen op halve pallets, europallets en/of blokpallets. Het maximaal toegestane gewicht en de afmetingen verschillen per pallet.
Voor goederen die buiten het grondoppervlak van de pallet steken, berekenen wij het tarief op basis van laadmeters (NL) of het aantal hele palletplaatsen dat de pallet inneemt. Voor pallets zwaarder dan 800 kg bereken wij dubbeltarief.
Hier zijn kosten aan verbonden, de hoogte van deze kosten zijn afhankelijk van afstand en tijdstip.
De tijdstip van aflevering is gebaseerd op:
- order picken en verpakken 90 min.;
- 20 min. extra verwerkingstijd voor iedere groepenkast in jouw bestelling;
- wanneer jouw bestelling klaar staat, dan wordt de koerier binnen 30 min. bij Vekto verwacht;
- Totale tijdsduur die de koerier onderweg is naar het afleveradres inclusief huidige verkeersinformatie op dat moment.
Naar schatting ontvangt u de zending 1 uur vóór en 2 uur ná het door ons aangegeven tijdstip. Wij sturen je een email zodra de koerier onderweg is naar Vekto.
Wij staan voor je klaar

Bij Vekto vind je de expertise en het technische advies dat je nodig hebt. Ons team van vakmensen staat met toewijding voor je klaar.
Heb je vragen of hulp nodig? Bel dan gerust een van onze specialisten.